maanantai 19. helmikuuta 2018

Week 3

Kolmas viikko on kulunut jotenkin yllättävän äkkiä varmaan työpäivien takia. Tuntuu että töissä aika ei kulu ollenkaan, vaikka tehdään vaan kuuden tunnin päiviä. Illat kotona ja kaupungilla ollessa kuluu kuluu kuitenkin aivan liia nopeaa kun on niin palion nähtävää. Monesti työpäivän jälkeen on kuitenkin niin poikki ettei jaksa enää mitään sen suurempaa tehdä.

Joinakin iltoina  saadaan tehdä oma dinneri ja kaikki me suomalaiset ollaan siitä aivan innoissaan, koska yleensä meidän dinner on vasta 6-8 aikana ja välillä sitä syödessä tulee ikävä kunnon suomalaista ruokaa. Usein illat siis kuluvat nälkää valitellessa ennen ja jälkeen dinnerin.

Normaali Dinner täälä

Meidän host-äiti lähti myös tiistaina kahdeksi viikoksi käymään Alaskassa ystävänsä luona, joten meidän talossa on vähän hiljasempaa nyt jonkin aikaa. Perheen isällä ja kahdella pojalla on kans tämä viikko vapaata koulun hiihtoloman takia, mutta ne on kokoajan jossakin päin menossa niin talossa ei oo meidän lisäksi oikein ketään muita kuin kaksi alivuokralaista ja me neljä suomalaista.

Hastingsissa on vietetty muutaman päivän ajan Fat Tuesday- tapahtumaa, jonka tarkoitusta ei kyllä oikein ikinä saatu selville. Ilmeisesti kaikenlaista ohjelmaa ja musiikkia on ollut ympäri kaupunkia ja tiistaina oli tapahtuman pääpäivä. Tiistai-iltana keräsimme koko 12 hengen suomalaisporukan kokoon ja kävimme kiertelemässä paikallisia pubeja, joka paikka oli kyllä niin täynnä porukkaa ettei mahtunut  edes ovesta sisälle. (Suurin osa porukasta keski-ikäisiä) Täälläpäin on ihan normaalia mennä aina arkipäivänä töiden jälkeen muutamalle paikallisiin pubeihin ja tulla vasta illalla kotiin. Niitä on melkein joka kadulla ja kävimme muutamassa paikassa pyörähtämässä, mutta keli kun oli jäleen kerran kylmä ja sateinen. Lähdimmekin hyvissä ajoin kotiin nukkumaan. Tapahtuma olikin siis pettymys kaiken hehkutuksen jälkeen.

Keskiviikkona ystävänpäivän kunniaksi mentiin porukalla syömään meksikolaiseen ravintolaan meren rannalle. Sää oli taas kerran iiihan järkyttävä koska vettä satoi kaatamalla ja tuulen takia oli vaikea edes pysyä pystyssä. Myös ravintolaan pääsy tuotti vaikeuksia kun ei meinattu saada ovea auki tuulen takia.

Lauantaina oli vaihteeksi aivan ihana aurinkoinen sää ja mehän nautimme tästä kerran on vasta helmikuu. Käytiin kävelemässä meren rannalla ja otettiin muutamia kuvia, nautittiin lämmittävästä auringosta ja käytiin syömässä hyvää ruokaa. (Auringon paistetta keski kokonaiset 2 päivää). Illalla mentiin myös parin muun suomaisen kanssa yksille paikalliseen pubiin.

Sunnuntaina edelleen auringon paisteen jatkuessa lähdimme Eastbourneen. Sinne on puolen tunnin junamatka, mutta radan korjaustöiden takia menimme osan matkasta bussilla. Maiseta matkan varrella ovat aivan mahtavat, koska rata kulkee meren rantaa pitkin.